Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

zastępcza Fabia II

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • zastępcza Fabia II

    Zamieszczone przez misiek^wro
    Zamieszczone przez Biszczu
    wstyd to kraść ...
    i z dupy spaść...

  • #2
    zastępcza Fabia II

    Dzisiaj po 2 dniach jeżdżenia oddaję do ASO zastępcza Fabię II Kombi z 2010 roku z przebiegiem 12300 km.

    Pojeździłem ją 2 dni i to co mi się nasunęło:
    1. Postęp jaki dokonuje się w konstrukcjach jest znaczny - jak jeździłem zastępczą Fabią I, to czuć było, że to mniejsze od Octavki autko (podskakiwało, trzęsło się, ciasne, głośne itp.). Jak wsiadłem z powrotem do mojej Octavki, to poczułem się jak w ministerialnej limuzynie
    2. Fabia II to zupełnie inne autko, niby mniejsze (co prawda dużo nowsze i z mniejszym przebiegiem od mojej Octavki), ale w środku z przodu jest naprawdę luźno. Jadąc czuję się jak w samochodzie o klasę wyższym. Jest bardzo stabilna na drodze, zupełnie nie czuje się prędkości. Ja miałem co prawda wersję ze słabym silniczkiem (1.2 70 KM), ale jak by była mocniejsza, to jest zupełnie komfortowa i można ja poszaleć. W środku jest cicho - pomijając charakterystyczny warkot tego silniczka.
    3. Prowadzi się bardzo pewnie.

    Jedyna wadą okazało się ukształtowanie przednich słupków - podczas deszczu lusterko kierowcy (mimo, że duże) jest całkiem zalewane woda z przedniej szyby. Cała boczna szyba jest nieprzejrzysta. Z lusterka nie można korzystać - z prawej strony to nie występuje. W OI prawa przednia szyba tak się nie zalewa.

    Wg. mnie taka mniejsza Fabia II daje wrażenie lepszego autka od O I.

    Ciekawe, czy mnie skasują za wypożyczenie? Jak oddam - napiszę. Swoją drogą dwa razy turlałem się zastępczymi fabiami I, a teraz jak zobaczyłem II prawie nówkę (dla klientów flotowych) - szczena mi opadła.
    pozdrawiam - Darek

    Komentarz


    • #3
      ja płaciłem 70-80 zł brutto za wypożyczenie Fabia II za dzień silnik 1.2 stupane niemiłosiernie
      1. szału nie ma w porównaniu to tej półki cenowej ...
      2. Jaka prędkość ? ledwo się toczy do przodu :/ cicho ? mi łeb pękał po całym dniu turlania się z ulgą oddałem i na pewno następnym razem będę wolał dopłacić i wziąć coś innego
      3. przy rozwijanych prędkościach przez silnik 1.2 to się może prowadzi ciekawe jak z innym motorem przy >160km się zachowuje.

      Ale jako pierwsze auto do nauki lub jako drugie w rodzinie na pewno się sprawdzi
      Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

      Komentarz


      • #4
        No właśnie ten silnik taki sobie (jeździłem spokojnie), ale np 1,4 TSi - pewnie pociągnie.

        Ogólnie fabia II jest całkiem niezła, tylko oczywiście trzeba mieć trochę koni pod nogą.

        A teraz najlepsze - jestem już ze swoją Octavką. Za wynajem Fabii - nic nie zapłaciłem i to najważniejsze.
        pozdrawiam - Darek

        Komentarz


        • #5
          Fabia II w benzynie przyjemna zaczyna być dopiero od 1.2 TSI 85KM.

          Jeździłem też najsłabszą wersją 1.2 60KM - do turlania się w korku może i wystarczy, ale do jazdy się absolutnie nie nadaje.

          Komentarz


          • #6
            ruwado, Częściowo nie potwierdzę twoich obserwacji. Przedtem jeździłem O1 w kombiku, teraz F2. Co do wielkości, to generalnie jestem pozytywnie zaskoczony i więcej miejsca na nogi jest w F2. Chyba oparcia siedzenia są cieńsze stąd nawet jak usadowię się z przodu, to z tyłu jak się przesiądę, mam pare cm miejsca miedzy kolanami, a oparciem. Jest generalnie więcej miejsca nad głową. Na szerokość jest raczej to samo, albo minimalnie mniej w F2, ale pomijalnie. Na pewno F2 co do wielkości kabiny jest na równi z O1, a do tego tablica jest mimo wszystko nowocześniejsza i przyjemnijsza, chociaż w O1 miałem całą miekką, tu tylko górę.

            Zupełnie inaczej jest z własnościami jezdnymi. Jeżdżę tę samą trasę F2 co dawniej O1 i powiem, że jeżdzę wolniej. Na zakrętach nie dam rady jechać tak szybko jak poprzednio O1 nawet w kombiku, gdzie teoretycznie dupa zamiata. Tak samo wybieranie nierówności. W F2 bardziej buja na przegięciach i hopach. Może wynika to z wiekszej masy O1. Jedzie się nawet OK, zaskakująco dobrze, ale nie lepiej niż O1. Róznice są minimalne, bo np w F2 mniej strzela i skrzypi, ale to wynikać może z różnic przebiegu i konstrukcji między tymi autami.

            Najbardziej brakuje mi silnika, jak już pisałem 1.4 16V jedzie, ale na pusto i nie pali zaskakująco mniej paliwa.

            ORA_DEV, 1.2 TSI 85 KM, nie opłaca się. Jak już to lepiej wziąć 105KM i pilnować turbiny, albo 1.4 16V i nie przejmować się niczym. Jeżdziłem 1.2 TSI 85KM i wrażenia są lepsze, ale też puchnie pod obciążeniem i czasy nie wiele lepsze niż to 1.4 16V.
            105KM jechałem w Yeti i było podobnie lub ciut lepiej jak to 85KM w F2. Więc widzę, że w F2 to 105KM musi dawać czadu. :twisted:
            Jestem na tak dla 1.2 TSi 105KM.
            Była O1 jest F2.

            Komentarz


            • #7
              Może w zakrętach wychodzi wysokość autka? Fabia I jest chyba niższa, przynajmniej tak wygląda jak się na nią patrzy. A F II jest taka "napuchnięta". Deska - fakt-jest całkiem ładna, tylko też zdziwiły mnie twarde plastiki - myślałem, że przynajmniej góra jest miękka.

              Ale najważniejsze, że moja Octavka już jest
              pozdrawiam - Darek

              Komentarz


              • #8
                ruwado, miałem jakieś 3 lata temu bezpośrednie porównanie pomiędzy F1 1.4TDI 70KM i taką samą F2 1.4TDI 70KM (przez kilka tygodni jeździłem nimi naprzemian). Prawda jest taka, że F2 więcej pali (ciekawe, że kolega po przesiadce z F2 1.4TDI na O2 1.9TDI przy tym samym stylu jazdy ma w O2 mniejsze spalanie), znacznie gorzej prowadzi sie w zakrętach, jest nieco mniej dynamiczna, ale wewnątrz jest dużo przestronniejsza...
                Adam... Używam:
                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                Passek: B6 175KM/366Nm

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X